poniedziałek, 11 kwietnia 2016

Prosty przepis na obiad. Kurczak w sosie śmietanowo-ziołowym z brokułami.




Bardzo lubię „Pomysł na… kurczaka w sosie śmietanowym” firmy Winiary. Nigdy nie czytałam składu i pewnie przeraziłabym się analizując co się w nim znajduje. Dziś ze względu na to, że mam wolny dzień i chęci by eksperymentować w kuchni postanowiłam zrobić wszystko od podstaw. Nie zajmuje to dużo czasu- jak się spodziewałam, a satysfakcja gwarantowana.


Co będzie potrzebne?
1. Pierś z kurczaka
2. Śmietana 18%
3. Przyprawy: oregano, bazylia, czosnek, pieprz
4. Brokuł
5. Ryż


Sposób wykonania:
1. Najlepiej zacząć od pokrojenia składników. Mięsko na małe kawałki. Brokuł natomiast na różyczki (dla dwóch osób wystarczy pół).
2. Do gotującej się wody wrzucić ryż (najbardziej lubię firmy Sonko). Gotować przez 14 minut lub według instrukcji na opakowaniu.
3. W drugim garnku zagotować wodę . Wsypać do niej łyżeczkę soli i pół łyżeczki cukru. Różyczki gotować około 5 minut, po czym najlepiej wyciągnąć je łyżką cedzakową.


4. W międzyczasie podsmażyć pierś z kurczaka.


5. Do 50 ml wody dodać  200 ml śmietany. Ja użyłam kwaśnej z Piątnicy, bo zawsze mam ją w domu ale słyszałam, że niektórzy robią sos ze słodkiej śmietanki. Nigdy nie próbowałam więc niestety nie mam porównania, która śmietana wypada lepiej w tym przypadku.
6. Po wymieszaniu śmietany z wodą dodać przyprawy i odrobinę soli.


7. Na koniec sos wlać na patelnię i zaczekać do zagotowania cały czas mieszając.  
I gotowe ; )


Warto zwracać uwagę na to co się je nie tylko wtedy gdy ma się na to czas. Ten przepis nie jest trudny. Nie wymaga specjalnych umiejętności kulinarnych ani spędzenia całego dnia w kuchni. A mimo to smakuje świetnie. Natomiast fakt, że samemu przygotowało się posiłek daje pewność, że nie jest on napchany chemią, sztucznymi barwnikami, konserwantami i wszystkim tym co dobrze smakuje, a na dłuższą metę nie wpływa korzystnie na nasze zdrowie. 

Pozdrawiam,
Magda ^

1 komentarz :

  1. Nigdy nie robiłam od podstaw takiego sosiku :D! Zawsze właśnie kupowałam Winiary, Adam jest fanem tych pomysłów na, a ja oszczędzam wtedy na czasie, bo niekiedy, mimo mojej wielkiej miłości do pichcenia, zwyczajnie przychodzi chwila, kiedy mi się nie chce. Muszę koniecznie zaeksperymentować jak Ty, bo zestaw jest genialny, ryż, kurczak, sosik i brokułki mmm palce lizać!

    OdpowiedzUsuń

Miło, że jesteś :) Dziękuję za komentarz, mam nadzieje, że zostaniesz ze mną na dłużej.